تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در استان یزد

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست یزد گفت: صنایع فولاد، کاشی و سرامیک در استان بیش از۸۴۰ هزار تن پسماند صنعتی تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کوچک زاده معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: میزان پسماند‌های تولیدی استان بر اساس آمار به دست آمده از سامانه جامع محیط زیست انسانی، سال گذشته بیش از۸۴۰ هزار تن پسماند صنعتی تولید کرده اند.

او افزود: صنایع فولاد، ذوب آهن، صنایع کاشی و سرامیک همچنین صنایع کاغذ و مقوا بیشترین میزان پسماند را تولید کردند.

کوچک زاده ادامه داد: میزان واردات پسماند‌های عادی مشمول الحاقیه ۹ کنوانسیون بازل ۴۹۶۰۰ تن در سال قبل بوده که بر اساس نظارت اداره حفاظت محیط زیست و مجوز‌های سازمان متبوع، به وسیله سه واحد بازیافتی مستقر در استان تحقق پذیرفته است.

او اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان، میزان مجوز صادر شده برای نقل و انتقالات پسماند‌های صنعتی و ویژه استان طی دو سال قبل ۱۸۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۱۷۱ کیلوگرم بوده است.

او افزود: میزان ۷ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۸ کیلوگرم آن به وسیله واحد‌های بازیافتی استان دریافت شده است و ۱۳ هزار و ۶۸۴ کیلوگرم ارسال شده است و بقیه آن با توجه به بازه زمانی انتقال در حال انجام است.