تجمع در زاینده رود

ارسال کننده خبر شهرام شهیدی

تجمع در زاینده رود

با وجود مخالفت فرماندار و استان‌دار، تجمع اصفهانی‌ها در زاینده‌رود برگزار شد

عصر روز پنج‌شنبه (۶ شهریور-۲۸ آگست) صدها نفر از شهروندان اصفهانی و حامیان محیط زیست در این شهر، در بستر خشک‌شده‌ی زاینده‌رود تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکارد و نیز امضای طومار، خواهان دخالت مستقیم حسن روحانی برای آبرسانی به این رودخانه و نیز حل مشکل آب اصفهان شدند.
این تجمع که به دنبال صدور فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت، ساعاتی پیش از برگزاری، با مخالفت فرماندار اصفهان روبه‌رو شده بود.

فضل‌الله کفیل، ظهر روز پنجشنبه به خبرگزاری دولتی “ایرنا” گفت که «هیچ‌گونه مجوزی برای فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته صادر نشده» و این فراخوان «غیرقانونی» است.
آقای کفیل هم‌چنین از پیگیری موضوع آب اصفهان در یک «فرآیند قانونی» خبر داد و خاطرنشان کرد که سفر اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی به اصفهان نیز در همین راستا بوده است.
چهارشنبه‌شب نیز رسول زرگرپور، استان‌دار اصفهان در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیون استانی با تاکید بر این‌که تجمع در زاینده‌رود، «بستر قانونی» ندارد از مردم اصفهان خواسته بود درخواست‌های خود را راجع به زاینده‌رود اعلام نکنند، «چرا که درخواست‌ها برآورده شده هرگونه اقدام، نیاز به مجوز دارد».

منبع: تقاطع

عکس: حمیدرضا نیکومرام ـ خبرگزاری فارس

 

زاینده رود 1 زاینده رود 2 زاینده رود 4 زاینده رود 5