باز هم تلفات ماهیان «گاماسیاب»

ایسنا/کرمانشاه رودخانه « گاماسیاب» دوباره شاهد تلفات آبزیان بود، ماجرایی که هر چند وقت یکبار و هر سال خصوصا در فصل گرما تکرار می‌شود و هزاران قطعه ماهی تلف می‌شود.

باز هم تلفات ماهیان «گاماسیاب»

سیدرضا چقاکبودی رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب، گفت: این تلفات از ۴۸ ساعت قبل آغاز شد و محدوده بروز آن نیز از پل فلزی در نزدیک شهر بیستون تا پل چهر است.

وی ادامه داد: هنوز برآورد دقیقی از تعداد ماهیان تلف شده مشخص نیست و کار در دست بررسی است، اما آنچه مشهود است آمار تلفات بالا و بیش از هزاران قطعه است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین با بیان اینکه از ابتدای مشاهده تلفات کار پایش رودخانه و واحدهای صنعتی مسیر آغاز شد، خاطرنشان کرد: نمونه‌گیری انجام و به آزمایشگاه محیط زیست ارسال شده و در دست بررسی است و به محض مشخص شدن دلیل اصلی تلفات اطلاع‌رسانی انجام و با مسببین احتمالی برخورد خواهد شد.

چقاکبودی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست چه نوع آلودگی و مشکلی باعث تلفات آبزیان گاماسیاب شده، اظهار کرد: قطعا تنش آبی و خشکسالی که اکنون با آن مواجهیم در این تلفات بی‌تاثیر نیست، زیرا در شرایطی که دبی رودخانه کم باشد هرگونه آلودگی تشدید می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد، از آنجایی که ممکن است آبزیان تلف شده آلوده باشند، از دست زدن و یا مصرف این ماهی‌ها قطعا خودداری کنند.

چقاکبودی از مردم هرسین خواست تا اطلاع ثانوی از خرید ماهیان رودخانه‌ گاماسیاب هم خودداری کنند، زیرا ممکن است عده‌ای افراد سودجو نسبت به جمع‌آوری و فروش این ماهی‌های تلف شده اقدام کنند.