شکارچیان متخلف در کمین وحوش منطقه حفاظت شده خلخال هستند

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: برغم افزایش سطح مراقبت از حیات وحش شکارچیان متخلف همچنان در کمین وحوش منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان هستند.

شکارچیان متخلف در کمین وحوش منطقه حفاظت شده خلخال هستند

امین شکوری مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور و کمین شکارچیان متخلف در جای جای این منطقه وسیع حفاظت شده حکایت از طمع سیری‌ناپذیر غارتگران حیات وحش و متخلفان برای بدست آوردن فرصت مناسب در شکار وحوش این منطقه در اوقات مختلف سال دارد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات اقدام به شکار غیرمجاز در بهار امسال و دستگیری تعداد زیادی از شکارچیان غیرمجاز و کشف و ضبط تعدادی سلاح قاچاق غیرمجاز و یا دارای مجوز حمل سلاح برای کشتار حیوانات وحشی منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال گفت: بیشتر افراد دستگیر شده در این خصوص پایبند قانون و اصل امتناع از دست زدن به تخلف و کشتار غیرمجاز وحوش نیستند.

او اظهارکرد: در راستای تشدید سطح مراقبت از مناطق حفاظت شده این شهرستان ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست خلخال با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق به همراه هشت تیر فشنگ شکاری و یک قبضه سر نیزه از فرد متخلف در حوزه شکار و صید در روستای کرنق واقع در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال بیان کرد: کشف اسلحه‌های غیرمجاز نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات شکار دارد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال با مساحت ۸۸ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع شده و جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل بشمار می‌رود. منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به دلیل کوهستانی و صخره‌ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات وحشی از جمله کل و بز، پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و گراز و پرندگان شکاری است.