هوای سه شهر استان مرکزی در وضعیت ناسالم است

اراک – ایرنا – رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای سه شهر صنعتی این استان در روز پنجشنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

هوای سه شهر استان مرکزی در وضعیت ناسالم است

« علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز (پنجشنبه) کیفیت هوا در شهرهای اراک و شازند برای همه گروه‌ها و در ساوه برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه) به ۱۴۶ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای اراک در ساعت ۸ صبح به ۱۸۰ رسیده که وضعیت هشدار و ناسالم برای همه گروه‌ها را نشان می‌دهد.

محرابیان عنوان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا هم به ۱۵۹ رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه) در ساوه به ۱۰۵ رسیده که در این شهر وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی اضافه کرد: آلاینده مسئول هوا در سه شهر این استان، ذرات معلق ۲ و نیم میکرون و منشا آن گرد و غبار منطقه‌ای است.

محرابیان توصیه کرد: انتظار است مردم در روزهای ناسالم هوا از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.