۳ هزار و ۲۵۰ متر تور ماهیگیری غیر مجاز در تالاب کانی برازان کشف شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۳ هزار و ۲۵۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در نیزار‌های تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۲۵۰ متر تور ماهیگیری غیر مجاز در راستای اجرای طرح گشت و کنترل مستمر و شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت این اداره در مناطق تحت مدیریت تالاب‌های این شهرستان کشف و جمع آوری شده است.

سخنور افزود: صیادان متخلف این مقدار تور ماهیگیری را به قصد صید ماهی در این تالاب بین المللی پهن کرده بودند که با ضبط آن ۷۴ قطعه ماهی کپور صید شده نیز کشف شد.

او اضافه کرد: هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در تالاب “کانی‌برازان” ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شکارچیان به دلیل وضعیت خوب تالاب درصدد هستند تا به‌صورت شبانه به صید ماهی و شکار پرندگان و گونه‌های با ارزش این تالاب بین‌المللی اقدام کنند، اذعان کرد: با هرگونه دستکاری در محیط طبیعی و صید و شکار در این منطقه به صورت جدی برخورد می‌شود.

سخنور خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی “کانی‌برازان” به دلیل وضعیت زیستی و امنیت مناسب آن به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.