خشکسالی و مرگ جانوران در پی یافتن یک جرعه‌ آب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان از خشک شدن ۴۰ درصد چشمه‌ها و کاهش حجم آبدهی سایر چشمه‌ها در شهرستان نهبندان خبر داد.

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امسال بر اثر تداوم خشکسالی به طور میانگین ۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش این شهرستان خشک شده اند و حجم آبدهی سایر چشمه‌ها به شدت کاهش یافته است.

او افزود: چشمه‌های حیات وحش به طورمداوم لایه‌روبی می شود، ولی به دلیل شدت خشکسالی باز هم حجم آبدهی چشمه‌ها افزایش چشمگیری ندارد.

کوهستانی گفت: در سال ۱۴۰۰ آبرسانی سیار به آبشخور‌ها و حوض انبار‌های مناطق تحت مدیریت را افزایش داده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان با بیان اینکه شدت خشکسالی و کمبود علوفه در زیستگاه‌ها به شدت حیات وحش منطقه را لاغر و نحیف کرده و بر روی زادآوری حیات وحش تأثیر گذاشته است اظهار کرد: امسال در منطقه نهبندان زادآوری پرندگانی از جمله کبک و تیهو را نداشته‌ایم.

او گفت: گشت‌های نظارتی مجموعه محیط زیست در زیستگاه‌های حیات وحش افزایش یافته و تعداد شکار غیرمجاز در منطقه کاهش داشته است.

کوهستانی اظهار کرد: در ماه گذشته، ۲ تانکر ثابت به حجم ۱۵ هزار لیتر توسط یکی از علاقه‌مندان به محیط زیست برای تأمین آب حیات وحش نهبندان اهداء شد.