دریافت ۴۰۵ گزارش مردمی توسط سامانه ۱۵۰۴

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۴۰۵ گزارش مردمی توسط سامانه ۱۵۰۴ در سه ماهه امسال دریافت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : سامانه ۱۵۰۴ از سال ۱۳۹۲ با هدف حفظ عرصه‌های منابع طبیعی و خدادادی در کشور راه‌اندازی شده است.

او با بیان این که سامانه ۱۵۰۴ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است، افزود: در سه ماهه اول امسال ۴۰۵ گزارش مردمی توسط این سامانه دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی گفت : از این تعداد گزارش ۳۵۲ مورد صحت داشته و ۵۳ مورد نیز غیر مرتبط بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این، سامانه ۱۳۹ نیز با اهداف دریافت گزارشات مردمی به صورت متمرکز در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشورراه‌اندازی شده است که پس از دریافت گزارش تماس و رسیدگی آن را به استان سمنان واگذار می‌کنند.

او ادامه داد: سامانه ۱۳۹ به گونه‌ای طراحی شده است که موارد اطلاع رسانی شده از سوی مردم و طبیعت دوستان، هم در استان مربوطه و هم در مرکز قابل نظارت و پیگیری می‌باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی و طبیعی را با سامانه گویای منابع طبیعی استان سمنان در میان بگذارند و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت تماس‌ها در کمترین زمان در محل حضور یافته و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را وظیفه همگانی دانست و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.