تنها ۳۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود

تنها 35 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود

گروه استان‌ها- معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تنها ۳۵ درصد از فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود.

فرحناز اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 35 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود اظهار داشت: خروجی سیستم تصفیه براساس استانداردهای زیست محیطی است و به طور مستمر بررسی می‌شود و تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: تاکنون برنامه خاصی برای استفاده از خروجی سیستم تصفیه وجود نداشته و یکی از خلأهای موجود عدم استفاده از آبی است که از سیستم‌های تصفیه شهرها و پساب‌ واحد‌های صنعتی به دست می‌آید.

اقبالی با اشاره به اینکه حفظ رودخانه‌ها از آلودگی وظیفه سازمان محیط‌زیست است گفت: وظیفه اصلی بر عهده شرکت آب و فاضلاب است که مقرر بود از بانک توسعه اسلامی تسهیلاتی برای تکمیل سیستم تصفیه دریافت شد که تحریم‌ها مانع شد.

وی افزود: همه اقدامات قانونی در قبال واحدهایی که پساب آن‌ها وارد قره‌سو می‌شود انجام شده و غرامت ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست به صندوق این سازمان واریز و صرف اقدامات زیست محیطی می‌شود.

وی افزود: به واحدهایی که برای بهبود سیستم تصفیه خود به اعتبار نیاز دارند از صندوق محیط زیست به آن‌ها تسهیلاتی پرداخت می‌شود.

اقبالی با اشاره به بازدید رایگان از موزه حیات وحش محیط زیست استان گفت: تنوع زیستی استان کرمانشاه یکی از غنی‌ترین مناطق است به طوری که در مناطق بوزین و مره‌خیل یک گونه گوزن مینیاتوری شوکا در آن وجود دارد و در قراویز زله‌زرد نیز آهوی ایرانی شناسایی شده است.