۶۷ کارگاه آلاینده غیرمجاز در پاکدشت جمع‌آوری شد

۶۷ کارگاه آلاینده غیرمجاز در پاکدشت جمع‌آوری شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: سال گذشته ۶۷ واحد کارگاهی غیرمجاز آلاینده در این شهرستان شناسایی و جمع‌آوری شد.

محمودرضا سعیدپور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال از ۲ هزار و ۴۲۵ مورد پایش واحد صنفی، صنعتی و خدماتی به واحدهای متخلف و آلاینده شهرستان پاکدشت، ۱۱ واحد آلاینده ارزیابی شد.

وی اظهار داشت: در پی بازرسی‌ها و نظارت‌های تیم‌های کارشناسی اداره محیط زیست، برای ۳۸۴ واحد آلاینده اخطاریه مهلت‌دار به منظور رفع آلودگی و یا جمع آوری فعالیت های غیرمجاز صادر، ابلاغ و ۶۷ واحد کارگاهی آلاینده جمع‌آوری شد.

سعیدپور ادامه داد: ۲۷ واحد صنعتی پاکدشت به سیستم های فیلتراسیون و تصفیه فاضلاب مجهز شدند که با انجام ۴۳ مورد نمونه برداری از خروجی دودکش‌ها و فاضلاب واحدهای مستقر در شهرستان، پیگیری‌های فنی و اجرائی لازم نیز انجام شده است.

وی از اجرای طرح پایش و نمونه‌برداری از کانال‌های آبیاری شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان خبر داد و اضافه کرد: هدف از این نمونه‌برداری‌ها، سنجش و پایش میزان آلایندگی آب‌های سطحی شهرستان به لحاظ مولفه های میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین است تا صدمات کمتری به اراضی کشاورزی وارد شود.

وی اظهار داشت: ۳۸۸ مورد پاسخگویی به استعلام‌های واصله از ارگان‌های مختلف و همچنین ۶۸ مورد پیگیری حقوقی تخلفات محیط زیستی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست شهرستان پاکدشت در سال گذشته بود.

سعیدپور افزود: پیگیری و انجام اقدامات قانونی لازم در راستای بهبود و ارتقاء سطح محیط زیست شهرستان پاکدشت در دستور کار سال جدید این اداره قرار دارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.