۴۱ واحد صنعتی آلاینده در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۴۱ واحد صنعتی آلاینده در استان کرمانشاه وجود دارد.
به گزارش خبرنگار مهر ، آذر ولی زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آلودگی هوا در ۱۵ سال گذشته ۶۷۹ روز بوده که روزهای آلوده در سال ۹۸ نسبت به استان های دیگر بسیار کمتر بوده است.
وی افزود: بیشترین نگرانی از آلودگی ها از طرف صنایع است که با توجه به منابع متحرک احتمال ایجاد مشکل در آینده پیش بینی می شود.
​معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ۹ ایستگاه سنجش هوا در استان خاطرنشان کرد: ایستگاه های سنجش هوا از سال ۹۷ تاکنون فعال بوده و به سامانه جامع کشوری متصل هستند.
وی با اشاره به مشکلات حاصل از قطع برق در استان کرمانشاه گفت: پس از بحران قطعی برق، یکی از اقدامات مهم اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نصب برنامه بر روی مانیتورها در مکان های عمومی است.
وی با اشاره به ۱۴ جایگاه دفن پسماند و زباله در استان کرمانشاه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، سال ۱۴۰۰ پسماندهای بیمارستان ها توسط خود بیمارستان ها دفن خواهد شد.
ولی زاده با بیان اینکه ۴۱ واحد صنعتی در استان کرمانشاه آلاینده بوده و هر سه ماه یک بار واحدها توسط ناظرین محیط زیست بررسی می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی، کشت برنج در شرق استان باید ممنوع شود.
معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه سه مکان در شهر کرمانشاه به منظور بازیافت نخاله های ساختمانی وجود دارد، گفت: مکان بعد از بازیافت این زباله ها توسط کارشناسان مشخص شده و هم اکنون راه دسترسی به این مکان در دست ساخت است .