کیفیت هوای ارومیه همچنان برمدار آلودگی می چرخد

ارومیه- ایرنا- معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: وضعیت کیفیت هوای ارومیه روز ۲۲ دی ماه برابر با ۱۱۵ و در حد ناسالم برای گروههای حساس است.
سعید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص ۲۴ ساعته نیز برابر با ۱۳۵ بود که بیانگر تداوم غلظت آلاینده های جوی در نقاط پرتراکم شهر ارومیه است.وی گفت: اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها، جلوگیری از فعالیتهای عمرانی که منجر به تولید آلودگی می شوند، جلوگیری از آتش سوزی، ارائه معاینه فنی و جلوگیری از فعالیتهای ماشین های دود زا از راهکارهای کوتاه مدتی است که برای کاهش آلودگی هوا می توان پیشنهاد داد.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه تردد در سطح شهر برای گروه های حساس مضر است، افزود: علاوه بر اینکه تردد در سطح شهر برای شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و گروه های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم و بانوان باردار و کودکان مضر است، می تواند تردد غیرضرور با خودرو نیز در آلودگی بیشتر شهر موثر باشد.
موسوی گفت: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی ( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری هم لازم است رعایت شود.
وی بیان کرد: در روزهای آینده احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده ها در ساعت بعد از ظهر دور از انتظار نیست.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده کمتر از خودروهای شخصی، توجه به موضوع معاینه فنی خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک از جمله موضوعاتی است که در مواجهه با آلودگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا نیز بر پرهیز از ترددهای غیرضروری در شهر ضرورت دارد.