۱۱ حلقه چاه تولید زغال چوب در نجف آباد تخریب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد از تخریب ۱۱ حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال چوب در این شهرستان خبر داد. ۱۱ حلقه چاه تولید زغال چوب در نجف آباد تخریب شد

محمد محمدی روز سه‌شنبه به ایرنا گفت که همزمان با پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی، در اجرای مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، پایش‌های محیط زیستی از واحدهای صنعتی تشدید یافت و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد شد.

وی گفت:دراین راستا با پایش مشترکبا دادستان شهرستان نجف‌آباد، ۱۱ حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال در این شهرستان شناسایی به سبب آلوده کردن هوا تخریب شد.

محمدی اظهار داشت: چاه‌های یاد شده فاقد مجوز بود و در آن به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب می‌کردند.

تولید کنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا، به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی ، به طبیعت کشور هم خسارت وارد می‌کنند.

بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می‌شود.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

در پی پایداری هوا و بروز پدیده وارونگی دما یا اینورژن، اصفهان و شماری از شهرستان‌های اقماری آن از قبیل نجف آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان با افزایش آلاینده‌های هوا مواجه هستند.