سایت فعلی دفن پسماند های بیمارستانی کرمانشاه دیگر جوابگو نیست

معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه قرار است سایت فعلی دفن پسماند های بیمارستانی کرمانشاه توسعه یابد و بهسازی شود، گفت: البته این کار فقط در کوتاه مدت جوابگو است و برای بلندمدت حتما نیازمند تعیین تکلیف سایت جدید هستیم.
به گزارش از ، آذر، ولی زاده با اشاره به وضعیت نامناسب سایت کنونی پسماند های بیمارستانی کرمانشاه و پیگیری های جدی که محیط زیست در این زمینه انجام داده، اظهار کرد: هرآنچه در توان محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی بود انجام دادیم، از راهکار های قانونی که داشتیم استفاده کردیم و طی جلسات و کارگروه های مختلف و متوالی موضوع را با مسئولین مربوطه در استان در میان گذاشتیم. همچنین تاکنون طی چند مرتبه اخطار های لازم به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.
او ادامه داد: با وجود همه این موارد هنوز هم برای ما جای سوال است که با این شرایطی که در زمینه بیماری کرونا داریم و تولید پسماند های بیمارستانی و پزشکی افزایش یافته، بازهم اقدام برای تعیین تکلیف سایت پسماند های بیمارستانی کرمانشاه کند است.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: در نهایت بر اساس آخرین پیگیری ها و جلساتی که در کارگروه مربوطه در استانداری داشتیم، مقرر شد با همکاری شرکتی که اکنون کار دفن پسماند های بیمارستانی کرمانشاه را انجام می دهد، فعلا همان محل قبلی سایت دفن پسماند های پزشکی بهسازی شود و توسعه یابد تا بتوانیم در شرایط اضطراری کنونی استفاده بهتری از آن داشته باشیم.
ولی زاده با بیان اینکه این مصوبه مربوط به هفته قبل است، افزود: ظاهرا از آن زمان شرکت متولی اقداماتی را آغاز کرده و امیداوریم تا پایان ماه جاری وضعیت سایت کنونی بهتر شود و بهسازی صورت گیرد.
او بهسازی سایت فعلی را صرفا جوابگو نیاز کوتاه مدت برای دفن پسماند های بیمارستانی کرمانشاه دانست و عنوان کرد: برای بلندمدت حتما باید سایت جدید دفن پسماند های بیمارستانی کرمانشاه تعیین تکلیف شود.