شکارچیان متخلف، حامیان محیط زیست را به قتل تهدید کردند

از دیگر نشانه های عدم مدیریت سلاح شکاری و فشنگ در سطح کشور این است که در سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست هیچ پروانه شکاری صادر نکرده است با این حال سهمیه فشنگ در اختیار دارندگان سلاح قرار گرفته است.
به گزارش مشرق، جنجال بر سر صدور مجوز شکار این روزها در فضای مجازی بالا گرفته و شکارچیان و دوستداران محیط زیست، شمشیرها را برای یکدیگر از رو بسته اند؛ اما آیا ادامه این درگیری های مجازی که بعضاً با تهدید شکارچیان به قتل فعالان محیط زیست همراه است ختم به خیر خواهد شد؟
ماجرا از آنجا آغاز شد که هشدارهای پیاپی دانشگاهیان، متخصصان حوزه محیط زیست و نمایندگان مجلس درباره پیامدهای جبران ناپذیری که صدور مجوز شکار بر جمعیت حیات وحش به جا می گذارد از یک سو و واکنش های اجتماعی نسبت تصاویر و فیلم های شکار که به ویژه توسط شکارچیان خارجی در شاخص ترین زیستگاه های کشورمان صورت می گیرد از سوی دیگر سبب شد جمعی از فعالان حوزه حیات وحش، برای امضای درخواست ممنوعیت ۵ ساله شکار از سران سه قوه در فضای مجازی فراخوانی منتشر کنند.
هدف از طرح این درخواست این بود که فرصتی ۵ ساله در اختیار حیات وحش قرار گیرد تا جمعیت های وحوش احیا شده و روند کاهش آنها متوقف شود. این فراخوان که به سرعت مورد استقبال قرار گرفت، اعتراضات شکارچیان را به همراه داشت و آنان را واداشت تا برای مقابله به مثل، کمپینی برای حمایت از شکارچیان به راه انداخته و برای امضای آن فراخوان دهند. این فراخوان اما با استقبال مواجه نشد و فعالیت آن متوقف شد.
شکارچیان که از مورد استقبال قرار گرفتن درخواست دوستداران محیط زیست، ناخرسند بودند با ارسال پیام های خصوصی به حساب، خواهان لغو درخواست ممنوعیت ۵ ساله شکار شده و نویسنده این درخواست را به هک کردن صفحه اش در اینستاگرامش تهدید کردند. با این حال این درخواست که تا به امروز به امضای ۲۰ هزار نفر رسیده همچنان فعال است.