گونه های نادر جانوری در ریگان کرمان نیازمند حمایت جدی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت:مراقبت از گونه های نادر جانوری در این شهرستان که برخوردار از منطقه کویری و سخت گذر است نیازمند داشتن امکانات لازم موتوری و نیروی انسانی بیشتر است .گونه‌های نادر جانوری در ریگان کرمان نیازمند حمایت جدی است

حمزه ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان گونه های جانوری متعددی وجود دارد که گشت های حفاظت محیط زیست شهرستان به صورت شبانه روز از تمامی نقاط شهرستان بازدید می کنند.

وی عنوان کرد: در راستای مراقبت مطلوب تر از گونه های نادر جانوری در این شهرستان اخیرا ۲گشت موتوری جهت گشت زنی روزانه مناطق حفاظت شده راه اندازی شده و یک دستگاه موتورسیکلت نیز به همت منابع طبیعی به بگان محیط زیست نیز اهدا شده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان بیان داشت: با توجه به وسعت و پراکندگی شهرستان نظارت ها در سطح گونه های جانوری ریگان افزایش یافته است .

ابراهیمی خاطرنشان کرد” در شهرستان ریگان گونه های نادر جانوری هو بره ،اهوی جبیر ایرانی ،سوسمار دم تیغی ایرانی ،مار دو شاخ وجود دارد که در حفاظت این گونه های جانوری تلاش کنیم .

وی اضافه کرد: با شناسایی چندین قلاده پلنگ در مناطق کوهستانی ریگان گشت های ریگان نیز بطور منظم از این مناطق دیدن می کنند.

ریگان در مسافت ۲۸۵کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.