بازداشت ۹ شکارچی متخلف در خلیل آباد، کاشان و کامیاران

طی روزهای گذشته یک شکارچی متخلف در شهرستان خلیل آباد، ۳ شکارچی غیرمجاز در کاشان و ۵ تن دیگر در کامیاران بازداشت شدند.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، ماموران یگان حفاظت محیط زیست خلیل آیاد یک شکارچی سابقه دار در طبیعت این شهرستان دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، ماموران یگان حفاظت پس از شناسایی شکارچی متخلف محل نگهداری آلات، ادوات و ادله جرم او را با دستور مقام قضایی بررسی کردند.
در حالیکه اعضای خانواده شکارچی قصد خارج کردن ادوات جرم از محل را داشتند با هوشیاری ماموران ضمن کشف مقادیری گوشت حیوان وحشی و اجزای دو راس آهو، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، مقادیر زیادی فشنگ ساچمه زنی و تعدادی فشنگ غیر مجاز چارپاره و جنگی و همچنین وسایل ساخت فشنگ کشف و ضبط کردند.
بر اساس مستندات حاصل شده متهم دارای سابقه محکومیت دو راس قوچ وحشی در یکی از استان های همجوار است.
مطابق قانون، شکار حیوان حمایت شده آهو تا سه سال حبس را در پی دارد.
متخلف باید ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر جانور وحشی مانند آهو به حساب خزانه بابت ضرر و زیان وارده واریز کند.
بازداشت ۳ شکارچی متخلف در کاشان
به گزارش مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: دو قبضه سلاح از شکارچیان کشف و ضبط شد.
حسین خادم با اعلام این خبر گفت: در پی عملیات گشت و کنترل منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، یگان حفاظت این منطقه پس از بررسی‌های میدانی موفق به دستگیری سه متخلف شکار و صید شدند.
وی با بیان اینکه از نامبردگان دو قبضه سلاح و مهمات کشف و ضبط شد، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از این سلاح‌ها قاچاق است که برای بررسی بیشتر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند تا برابر قانون با آنان برخورد شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از کسب مستنداتی مبنی بر شکار یک قوچی وحشی توسط این سه متخلف خبر داد و گفت: تمامی مدارک برای پیگیری حقوقی شکار این قوچ وحشی نیز به دستگاه قضائی شهرستان کاشان ارسال شد تا پس از اثبات این ادعا برابر قانون با آنان برخورد شود.
بازداشت ۵ شکارچی خرگوش در کامیاران
به گزارش بسیج، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره در جریان گشت و کنترل شبانه، ۵ نفر شکارچی غیرمجاز را که با استفاده از نور چراغ‌های نورافکن در طول شب به شکار خرگوش می‌پرداختند در زیستگاه‌های منطقه موچش دستگیر کردند.
مهدی رستمی افزود: براساس خبر‌های واصله، این ۵ نفر شکارچی در طول شب، با استفاده از نور چراغ‌های نورافکن، اقدام به شکار غیرمجاز حیات‌وحش بویژه خرگوش می‌کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران ادامه داد: در حین گشت و کنترل شبانه و تعقیب و گریز شکارچیان، از این گروه متخلّف، تعداد ۳ لاشه خرگوش کشف و ضبط شد.
رستمی همچنین گفت: از این متخلفین علاوه بر لاشه خرگوش‌ها، تعداد یک قبضه اسلحه شکاری، ۱۰ عدد فشنگ و یک دستگاه نورافکن نیز کشف و ضبط شد. پرونده متخلفین یادشده جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.