بازداشت ۵ شکارچی متخلف و پلمب ۳ واحد آلاینده محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از کشف لاشه ۲ راس میش وحشی و بازداشت ۵ شکارچی متخلف در منطقه لارکوه دیباج خبر داد. همزمان سه واحد آبکاری غیرمجاز در شهریار پس از بی توجهی به اخطاریه های پلمب جمع آوری و ۳۰ نفر به اتهام سوزاندن کاه برنج به دادسرای عمومی و انقلاب لنگرود معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، علی آذرپور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با بیان اینکه یک شکارچی متخلف که در منطقه لارکوه دیباج دامغان اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود، دستگیر شد، گفت: با همکاری دستگاه قضائی شهرستان از منزل شکارچی بازرسی به عمل آمد و لاشه شکار دو رأس میش وحشی به همراه دیگر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه دو نفر شکارچی دیگر که در منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک در جستجوی شکار بودند نیز دستگیر شدند، گفت: از آن‌ها نیز یک قبضه سلاح شکاری تک لول غیرمجاز کشف و ضبط شد.
آذرپور افزود: پرونده این افراد برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارجاع داده‌شده است و اتهام آنها شکار، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز عنوان شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با اشاره به اینکه در تاریخ ۴ شهریورماه نیز دو شکارچی غیرمجاز به دلیل اقدام به شکار پرندگان وحشی در مناطق آزاد جنوب غربی روستای قوشه، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شدند، گفت: از این متخلفان یک قبضه سلاح شکاری دولول و لاشه دو قطعه تیهوی وحشی کشف و ضبط شد که پرونده آن‌ها نیز هم‌اکنون در مراجع قضائی تحت بررسی قرار دارد.
سه واحد آلاینده محیط زیست در شهریار جمع آوری شدند
به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهریار گفت: سه واحد آبکاری غیرمجاز پس بی‌توجهی به اخطاریه‌های پلمب جمع‌آوری شدند.
فاطمه برنا در این باره گفت: در راستای نظارت و کنترل بر فعالیت واحدها در سطح شهرستان، کارشناسان پس از بررسی و نظارت، این تعداد واحد آبکاری غیر مجاز را در شهریار جمع آوری کردند.
وی افزود: این واحد های غیر مجاز پیرو اخطاریه های مکرر و ارائه مهلت قانونی جهت رفع آلودگی و انتقال به مراکز مجاز و بدلیل عدم رفع آلودگی اخطاریه پلمب دریافت و در نهایت تعطیل و جمع آوری شدند.
معرفی ۳۰ متخلف آلوده کننده هوا به دادگاه در لنگرود
به گزارش صداوسیما، رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت : ۳۰ پرونده برای عاملان سوزاندن کاه به مرجع قضایی ارسال شد.
امین نجات افزود : بر اساس قانون مجرمان به ۲ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی یا ۳ تا ۶ ماه حبس محکوم می شود.
وی گفت : آتش زدن کاه برنج علاوه بر آلودگی هوا به ساختار بیولوژیکی خاک شالیرزارها نیز آسیب وارد می کند.

Facebook

Twitter