صدور حکم حبس برای ۴ متخلف محیط زیست در تهران و لرستان

سه شکارچی یک راس بز کوهی در استان لرستان هر کدام به ۳ سال حبس تعزیری، ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم شدند. از طرفی متصدی یک واحد آلاینده محیط زیست در بهارستان تهران که در زمینه روکش زدن مبل فعالیت داشت بخاطر رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به ۶ ماه حبس محکوم شد.

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: شکارچیان یک راس بز کوهی، به سه سال حبس تعزیری، بیست میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت در شهرستان سلسله محکوم شدند.

وی افزود: در پی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار یک راس بز کوهی توسط سه نفر متخلف زیست محیطی در سلسله، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلفان نموده که در حین بازرسی، مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز و تصاویر شکار بز کوهی از منزل آنها کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: با عنایت به محرز بودن جرم این افراد پرونده آنها پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع شد.

فتحی بیرانوند افزود: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی در لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و پیگیری های بعمل آمده توسط اداره محیط زیست شهرستان سلسله، این سه نفر متخلف هر کدام به سه سال حبس تعزیری و بیست میلیون ربال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و اسلحه و مهمات کشف شده از آنها که شامل یک قبضه اسلحه ژ سه و تعدادی فشنگ بود، به نفع دولت مصادره شد.

وی در پایان گفت: دیدگاه مثبت رئیس دستگاه قضا در استان نسبت به مسائل زیست محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست در دادگاههای لرستان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده های زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه محیط زیست شده است.

متصدی یک واجد آلاینده محیط زیستی به ۶ ماه حبس محکوم شد
معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: متصدی یک واحد غیرمجاز که در زمینه روکش زدن مبل فعالیت داشت بخاطر رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به شش ماه حبس محکوم شد.

علیرضا فاضلی ثانی در این باره گفت: متصدی این واحد به دلیل فعالیت غیر مجاز، عدم مدیریت صحیح پسماند، آلایندگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، اخطاریه های زیست محیطی دریافت کرده بود.

وی افزود: این شخص با وجود تعهد محضری مبنی بر تکرار نکردن تخلف، به دلیل تداوم فعالیت آلاینده خود، به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به شش ماه حبس محکوم شد.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان تصریح کرد:‌ این کارگاه با استمرار در پسماند سوزی و رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی و بی توجهی به اخطاریه های ابلاغی علیه سلامت مردم فعالیت می کرد.

وی در پایان گفت: این اداره در راستای وظایف سازمانی خویش پس از شناسایی هرگونه آلایندگی زیست محیطی به ویژه از سوی واحدهای مستقر در شهرستان، مطابق ضوابط و قوانین برخورد کرده و تا زمان اتخاذ تمهیدات زیست محیطی توسط مدیران و متصدیان واحدها، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل خواهد آورد.