باز هم هوای ناسالم تهران و تشکیل جلسه کمیته اضطراری

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی
باز هم هوای ناسالم تهران و تشکیل جلسه کمیته اضطراری

با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق طی دو روز گذشته در تهران، کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای این شهر روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نوشته است، غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در برخی ایستگاه‌ها طی دو روز گذشته در شرایط اضطراری بوده است.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت آلودگی هوای تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفته است: «امروز (چهارشنبه ۱۱ تیرماه) وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.»

منظور از گروه‌های حساس بیماران قلبی، تنفسی و ریوی و کودکان و سالمندان است.

وی تأکید کرد که توصیه‌های بهداشتی از جمله خودداری از تردد غیرضرور در خیابان‌های تهران و فعالیت بدنی باید مدنظر قرار گیرد.

این خبرگزاری ایسنا نوشته است جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در پی عدم اطلاع‌رسانی و هشدار در مورد آلودگی هوای چند روز گذشته و به درخواست اداره کل محیط زیست استان تهران، تشکیل شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز در مورد تصمیم جلسه این کمیته نوشته است قرار شد با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند.

همچنین برای پیش‌بینی بهتر از وضعیت هوای تهران و اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان کمیته‌ای تشکیل شد تا نسبت به بررسی راهکارهای لازم و حتی در صورت نیاز اصلاح آئین‌نامه‌های مربوطه اقدام و موضوعات از طریق آن پیگیری شود.

این نشست همچنین تشکیل کمیته‌ای را با عضویت اداره کل بحران استان تهران و محیط زیست و نمایندگان اداره کل بهداشت و معاونان عمرانی فرمانداری‌های شهرستان‌های مربوط برای بررسی وضعیت منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن سطح استان تهران هستند، تصویب کرد.

در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران قرار شد مرکزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشکیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه‌های مربوطه را جمع‌آوری و نسبت به پیش‌بینی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آینده اقدام و اطلاعات لازم را به مسئولان و مردم ارائه کند.