آلودگی محیط زیست و اثرات آن

چند ماه پیش در بین مراجعین مرکز پزشکی فیض اصفهان سه کودک ویزیت شدند(البته با فواصل زمانی نسبت به تاریخ تولدشان)که هرسه کودک دارای نشکلات چشمی و بدنی مادرزادی یکسانی بودند .به این صورت که در هر سه کودک یکی از چشم ها فقط پلک داشتند و زیر پلک، چشم(گلوب) تشکیل نشده بود و چشم مقابل دچار گلوکوم (اب سیاه) مادرزادی بود.


این بیماران خیلی توجه مرا جلب کرد و از پزشک مربوطه پرس و جو کردم ،نکته حایز اهمیت این بود که محل زندگی هر سه یکسان بود (در یک کوچه )ساکن بودند و به عبارتی مادران این کودکان دوران بارداری خود را در شرایط محیطی یکسانی گذرانده بودند .
پزشک مربوطه وجود چنین عیب های مادرزادی با چنین شرایطی و در بازه زمانی نزدیک به هم خیلی برایش جای تعجب داشت تا اینکه تصمیم گرفت این موضوع را به مراتب بالاتر گزارش دهد .
طبق پرس و جو های بنده پزشک مربوطه اذعان داشتند که گزارش کردم و مقام مافوق هم با اطمینان قول پیگیری و رسیدگی داده بودند و حتی مقالات خود را نیز در این زمینه طبق داده ها تنظیم کرده بودند ولی چندی بعد که پزشک مربوطه نتیجه کار را جویا شده بودند ؛به ایشان گفته بودند که تمایل داشتم پیگیری کنم وطبق شواهد و مدارک به مقامات بالاتر گزارش کردم ولی با تهدید های شدید مبنی بر اینکه حق پیگیری این قضیه را ندارید و به بهانه اینکه این امر خلاف امنیت ملی است ؛مجبور به دست کشیدن از تحقیقاتم شدم .
اری دیگر خود حکومت میداند چه خبر است و چه میکند که این جور به مقابله و تهدید در این زمینه ها میپردازد .
طبق امار و ارقام اعلام شده میزان سقط و ناهنجاری های مادر زادی نسبت به سال های قبل چندین برابر شده .
الودگی های ناشی از فعالیت های اتمی ،اقدامات مخرب محیط زیستی خود عوامل اثبات شده برای پیدایش مشکلات این چنینی هستند .
اما متاسفانه حکومت برای اهداف سلطه جویانه خود حاضر است مردم وحتی نسل بعد را قربانی کند