برگزاری رویداد استارت آپ ویکند محیط زیست مشهد

تقی ابراهیمی‌سالاری رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی مشهد در مراسم افتتاحیه این رویداد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کار مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر این است که در خصوص طرح‌ها و لوایحی که به کمیسیون آورده می‌شود، نظر کارشناسی دهد تا اعضای شورای شهر با نظر کارشناسی رأی عمیق و بادانشی بدهند.


وی ادامه داد: رسالت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد رسالتی متفاوت از مرکز پژوهش‌های دیگر به طور متعارف است. در مرکز پژوهش‌های دانشگاه‌ها رسالتی صرفاً علمی دارند در حالی که مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر رسالت کاربردی شدن دانش و نتیجه بخش بودن آن دانش در مدیریت شهری را به عهده می‌گیرد.
ابراهیمی‌سالاری تصریح کرد: بر این اساس استارت‌تاپ‌ها و به طور کلی جوانان می‌توانند از طریق ارائه نظرهای خود، راه‌های میان‌بری به حوزه مدیریت شهری پیشنهاد دهند که شاید ما با تمام سوابق تحصیلی و تجربی خود به این نتیجه نرسیده باشیم. استارت‌تاپ‌ها متفاوت فکر کردن درباره آنچه که در شهر است را به ما ارائه می‌دهند.
وی با بیان این‌که معضلات بسیار متفاوتی در شهر مشهد داریم، گفت: دانشجویان و کارآفرینان به عنوان سرمایه‌های انسانی این کشور و مغزهای متفکر می‌توانند راه‌های میان‌بر برای رفع این مشکلات داشته باشند. کشور ما در هر مشکلی که وارد می‌شود، نقش استارت‌تاپ‌ها و افراد خوش‌فکر بیش‌تر برجسته می‌شود. و بر این اساس امیدوارم مدیران کشور و شهر توجه جدی‌تری به این سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این‌که کار و بی‌کاری از مشکلات امروز کشور ماست، افزود: این موضوع از مسائل جدی کشور است. هر ساله تعداد زیادی دانشجوی فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم. چیزی که می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند، مزیتی است که خود می‌توانید، به وجود آوردید.
وی خاطرنشان کرد: شاید اگر یک دانشجو با یک استارت‌تاپ آشنا نباشد، کم‌تر این موضوع را درک خواهد کرد. هرساله تعداد زیادی فارغ‌التحصیل رشته حقوق، اقتصاد و… در کشور داریم. اگر شما خود را در این بازار عرضه نیروی‌ کار از دیگران متفاوت نکنید سرنوشت شما تبدیل به سرنوشت بسیاری از فارغ‌التحصیلان در این رشته خواهد بود.
ابراهیمی‌سالاری با بیان این‌که امروزه کار بسیاری از فارغ‌التحصیلان ارتباطی با رشته آن‌ها ندارد و کار ویژه و مهمی نیست، خاطرنشان کرد: استارت‌تاپ‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کنند که انسان‌ها خود را از روند کلی حرکت جامعه خارج کرده و رفتار ویژه‌ای را در جامعه ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در دانشگاه‌ها به جای مشق‌های تکراری، حوزه خلاقیت و نوآوری را در جوانان فعال کنیم و همچنین نتایج این نشست در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر به طور تخصصی‌ پیگیری شود.