خبر- گردهمایی حامیان محیط زیست برای ثبت جنگل ابر

ارسال کننده خبر حسین محمودی

خبر-گردهمایی حامیان محیط زیست برای ثبت جنگل ابر

گردهمایی حامیان محیط زیست برای ثبت جنگل ابر به عنوان اثر طبیعی ملی روز جمعه برگزار می شود.

به گزارش شبکه خبری – تحلیلی زمین این گردهم آیی که از سوی انجمن رفتگران طبیعت استان های گلستان و سمنان میزبانی می شود با هماهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های گلستان و سمنان با فرمانداری و استانداری های این دو استان و دریافت مجوز  برنامه ریزی شده است. در ادامه ی این گردهم آیی برنامه ی پاکسازی مشترک گروه های رفتگران طبیعت این دو استان نیز برگزار خواهد شد.

گردهم آیی در ساعت  9 و سی دقیقه صبح در منطقه ی ” تلکاتخته ” ی جنگل ابر آغاز می شود. انجمن رفتگران طبیعت استان های گلستان و سمنان اعلام کرده اند که شرکت کنندگان لوازم شخصی، آب و ناهار خود را همراه بیاورند.
جنگل ابر یکی از بکرترین و کم یاب ترین جنگل های ایران بوده که گونه های ارزشمند “سرخدار” این کم یابی را صدچندان می کنند. طی سال های گذشته برخی تقاضای ساخت جاده ای در نزدیکی این اکوسیستم خاص و شکننده را داشتند که با وجود هشدار کارشناسان درباره ی خطرات این جاده و آثار بسیار زیانبار آن، در دولت نهم و دهم با خواسته آن ها موافقت شد.
اما مسئولان حفاظت محیط زیست دولت یازدهم ساخت این جاده را منتفی اعلام کرده و تصمیم گیری نهایی درباره ی آن را بنا بر قوانین رسمی کشور به ” کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست” موکول کردند.
گفتنی است برای مسیری که درخواست احداث جاده داده شده 5 جاده ی دیگر وجود دارد که 3 تای آن کاملا در دست استفاده  است که به نظر می رسد عاقلانه ترین کار، ارتقا و ایمن سازی بیشتر این جاده ها به هدر دادن بودجه های کلان ساخت جاده جدید برای تردد کنندگان و مسافران باشد.