خبر- بالاترین تراز منفی زیست محیطی متعلق به فارس است

ارسال کننده خبر حسین محمودی

خبر- بالاترین تراز منفی زیست محیطی متعلق به فارس است

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه بالاترین تراز منفی زیست محیطی متعلق به فارس است، گفت: محیط زیست بستر تولید، نه از ابزارهای توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش ظهر پنجشنبه در آیین معرفی برگزیدگان جشنواره شعر پریشان با اعلام این موضوع، خاطرنشان کرد: ساخت سد تنگ سرخ سرنوشت مردم را با یکی از مشکلات زیست محیطی گره زده است چراکه متوجه نیستیم که گرد نمک دریاچه مهارلو چه خطراتی را ممکن است متوجه شیراز کند.

وی با طرح این پرسش که چرا فراموش کرده ایم در غرب فارس در منطقه دشت ارژن درحالیکه روزگاری 200هزار راس کل و بز وجود داشت با بی توجهی به محیط زیست جانوری امروز از آن تعداد، مجموع گونه های چهارپایان این منطقه به 110هزار راس رسیده است.

درویش، افزود: هنوز هم میهنانی را سراغ داریم که به حیات وحش شلیک می کنند و در کنار لاشه آن در فضای مجازی اعلام وجود می نمایند.

بالاترین تراز منفی متعلق به استان فارس است

مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی محیط زیست کشور با بحرانی دانستن وضعیت زیست محیطی فارس، خاطرنشان کرد: بالاترین تراز منفی متعلق به استان فارس است. استانی که با تقویت توریسم و اکوتوریسم می تواند حرف نخست را در کشور بزند.

وی ادامه داد:اگر نبود فشار و پایمردی فعالان محیط زیست کشور برای حمایت از یوز ایرانی فیفا وادار نمی شد برای قرار گرفتن تصویر یوز ایرانی بر لباس تیم ملی فوتبال در جام جهانی برزیل تبصره ای به قوانین خود الحاق کند.

وی با برشمردن این پیروزی برای فعالان محیط زیست ایران، افزود: ایران با این اقدام و اهتمام دولت حسن روحانی در حمایت از دریاچه ارومیه و محیط زیست کشور رهبری نهضتی را برعهده گرفته تا گونه های در خطر جانوری را در جهان احیا کند.

درویش را بیان اینکه هرگز هیچ مسئولی دغدغه های ما را در این چندساله جدی نمی گرفت، خاطرنشان کرد: اگر شرح دهیم که حضور یوز ایرانی به غنای زندگی ما ایرانی ها کمک خواهد کرد هیچ یک نمی پذیریم این موهبت را فراموش کنیم.

وی با اعلام اینکه وضعیت پرداختن به محیط زیست در رسانه ها غمبار است ازاهتمام خبرگزاری مهر در برگزاری جشنواره شعر پریشان دارد تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این خبرگزاری با مستقل کردن بخش اخبار زیست محیطی از زیرمجموعه اخبار اجتماعی سرآغازی بر اهتمام ویژه رسانه ها در پرداختن به اخبار محیط زیست فراهم کند.