خبر-چالشهای زیست محیطی ناشی از واگذاریهای بی ضابطه منابع طبیعی است

ارسال کننده خبر حسین محمودی

 خبر-چالشهای زیست محیطی ناشی از واگذاریهای بی ضابطه منابع طبیعی است

رامسر – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تمامی چالش های زیست محیطی ایجاد شده نظیر دریاچه ارومیه و … در جهان ناشی از برداشت و واگذاری زمین های منابع طبیعی بصورت بی ضابطه و کارشناسی نشده است که مدیریت اصولی و صحیح در این خصوص راهکار حل آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، خداکرم جلالی ظهر چهارشنبه در همایش ملی طبیعت گردی گفت: طبیعت گردی ابزاری است که می توان از این طریق ، از طبیعت و منابع خدادای استفاده بهینه و حفظ و حراست کرد.

جلالی افزود : طبیعت گردی  می تواند عاملی برای طبیعت درمانی باشد و حفظ و حراست از منابع طبیعی با وضعیتی که اکنون داراست ، نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی دارد.

وی با  بیان اینکه می توان ضمن رعایت چار چوب منابع طبیعی تا جاییکه به آن آسیب نرسد ، پروژهایی را برای آن تعریف کرد ، اظهار داشت :  13 فروردین در تقویم ما به نام روز طبیعت نامگذاری شده است ولیکن در این روز طبیعت پر از زباله می شود و این مهم ناشی از عدم فرهنگ سازی است.

جلالی ادامه داد : نقش رسانه و صدا و سیما در فرهنگ سازی  جهت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی  بسیار مهم است ولیکن در این بخش حتی به اندازه تبلیغ چیپس و پفک هم کار نشده است.

وی ضمن انتقاد از  واگذاری های بی ضابطه زمین های  منابع طبیعی بواسطه برخی خرده فرمایشات اشخاصی ، تصریح کرد : این گونه واگذاری ها با عث تخریب طبیعت و وارد آمدن آسیب های جدی به آن می شود.