درختان پارک دیواندره به دستور دادستانی این شهر قطع گردیدند+عکس

ارسال کننده خبر حسین حقیقی

درختان پارک دیواندره به دستور دادستانی این شهر قطع گردیدند+عکس

آژانس کُردپا: طی روزهای گذشته برای چندمین بار به بهانه وجود “کلاغ‌ها”، شهرداری شهر دیواندره درختان پارک “ملت” این شهر را قطع کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند سال گذشته چندین بار و به بهانه‌های مختلف نظیر ” وجود افراد معتاد به مواد مخدر در پارک”، شهرداری دیواندره شماری از درختان پارک ملت شهر دیواندره را قطع کرده است.
وضعیت زیست‌محیطی پارک بسیار نامناسب و روند نابودی را می‌پیماید.

به گفته شهروندان بومی، پارک ملت تنها پارک این شهر می‌باشد که چند سال قبل مسئول شهرداری به نام “جهانی” به بهانه افراد معتاد به مواد مخدر که به گفته وی چهره شهر را خراب کرده‌اند، شماری از درختان این پارک را قطع کرد.

یک منبع مطلع در شهر دیواندره به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: شهرداری دیواندره یک ماه قبل به بهانه عدم نیاز پارک به دیوار، دیوار پارک را تخریب و طی روزهای گذشته نیز به بهانه وجود کلاغ‌ها در این پارک، درختان این پارک را قطع نمودند و دستور قطع درختان از سوی دادستانی صادر شده است.

این منبع افزود: مسئولان شهرداری برای توجیه بازسازی پارک ملت اعلام می‌کنند که شهرداری دیواندره ٢ میلیارد و نیم بدهکار و هیچ اعتباری برای بازسازی آن اختصاص داده نشده است.

تخریب پارک ملت دیواندره در حالی است که در میان شهر مکانی برای گذراندن اوقات فراغت و اسکان مسافران و شهروندان شهر وجود ندارد و این عملکرد شهرداری نارضایتی و نگرانی شهروندان را درپی داشته است.

همچنین اوایل تابستان سال گذشته نیز یکی از وب سایت‌های شهر دیواندره چند عکس از قطع درختان پارک ملت دیواندره را منتشر که در آن ماموران شهرداری به دلایلی نامعلوم درحال قطع درختان بودند.

پیشتر نیز مأموران جمع‌آوری زباله در شهرستان دیواندره با آتش‌زدن پسماند‌های خانگی و صنعتی در پارک ملت، صدای مردم و روزنامه‌نگاران را درآوردند و پارک ملت به مکانی برای آتش‌زدن زباله‌ی سطح شهر توسط کارگران خدماتی پیمانکار شهرداری مبدل گشته بود.

شهر دیواندره با جمعیتی بالغ بر ٥٥ هزار نفر در یکصد کیلومتری شهر سنندج واقع شده و ١٩٤ روستا از توابع این شهرستان استان کُردستان می‌باشند.
20295.jpg


20296.jpg


20297.jpg


20298.jpg


20299.jpg


20300.jpg


20301.jpg