نماینده مجاس: آقای روحانی منظر خشک شدن دریاچه اورمیه هستید؟

ارسال کننده خبر مسعود عاقبت اندیش

نماینده مجاس: آقای روحانی منظر خشک شدن دریاچه اورمیه هستید؟

اؤیرنجی سسی: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ایران گفت:از آقای رییس جمهور به خاطر تصمیم گیری در مورد این امر مهم در اولین جلسه دولت و انتخاب شخصیتی ارزشمند برای پیگیری این کار تشکر می کنم ولی مردم سئوال دارند که آیا منتظر خشکی صد درصدی دریاچه هستید سپس اقدام کنید؟

رضا رحمانی با طرح این سئوال، اظهار کرد: از آقای رییس جمهور ایران به خاطر تصمیم گیری در مورد این امر مهم در اولین جلسه دولت و انتخاب شخصیتی ارزشمند برای پیگیری این کار تشکر می کنم ولی مردم سئوال دارند که آیا منتظر خشکی صد درصدی نگین فیروزه آذربایجان هستید سپس اقدام کنید؟

وی افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم، ۷۰ درصد از دریاچه اورمیه خشک شده بود که این میزان در حال حاضر به ۹۴ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اگر اقدامات لاکپشتی دولت ادامه پیدا کند چندی نخواهد گذشت که شاهد خشکی کامل دریاچه اورمیه و بروز طوفان های نمک در اطراف این دریاچه خواهیم بود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: هم دولت و هم استاندار نجات دریاچه اورمیه را اولویت کاری خود اعلام کرده اند ولی با این وجود رفته رفته شاهد مرگ نگین آذربایجان هستیم.

رحمانی اضافه کرد: از سال ۸۵ و از روزهایی که هنوز حال دریاچه وخیم نبود نسبت به خشکی آن هشدار داده ایم و با رییس جمهور وقت نیز مکاتبه کردیم ولی متاسفانه هنوز هم که هنوز است برخی نسبت به خطرات زیست محیطی و اجتماعی آن بی تفاوت هستند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم نتیجه مطالعات برای نجات دریاچه اورمیه هر چه سریع تر اعلام شود و همان طور که رییس جمهور محترم هم قول داده اند از هیچ تلاشی چه مادی و چه معنوی برای نجات آن دریغ نشود.

نماینده تبریز،آذرشهر و اسکو درمجلس ایران ابراز امیدواری کرد دولت هر بودجه و هزینه ای که لازم باشد برای این کار اختصاص دهد، چرا که هر هزینه ای در مقابل آثار زیان بار قابل تصور خشکی این دریاچه قابل توجیه است.