از یک قاچاقچی حیات وحش در ایرانشهر ۲۴ هوبره کشف شد

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حیات وحش اقدام به صید تعدادی هوبره و یک پرنده شکاری نموده و قصد دارد آنها را در ایرانشهر به فروش برساند نیروهای محیط زیست به تحقیق در این رابطه پرداختند.

فرمانده یگان زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: نیروهای محیط زیست در جریان تحقیقات خود مخفیگاه متهم را شناسایی نموده و با لباس مبدل بلوچی این مکان را زیر نظر گرفتند.

حمید ریگی اظهار داشت: پس از مدتی یک خودروی نیسان از مخفیگاه خارج شده و محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند.

مامورین خودروی مذکور را متوقف نموده و در بازرسی از داخل آن تعداد ۲۴ عدد هوبره زنده کشف و ضبط شد.

در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از انتقال خودرو به پارکینگ و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به به مراجع قضایی معرفی گردید.

پرندگان کشف شده به دلیل شرایط نامناسب نگهداری دچار آسیب های متعددی شده اند اما خوشبختانه همگی آنها زنده هستند و جهت تیمار و مراقبت به اداره محیط زیست منتقل شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین قاچاقچیای دستگیر شده علاوه بر جنبه کیفری جرم می بایست مبلغ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز نمایند.