کشف 200 عدد تله زنده گیری هوبره در شهرستان زیرکوه

تقی زاده  رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت:با توجه به فصل تله گذاری  و زنده گیری پرنده کمیاب و در  معرض خطر انقراض هوبره طبق برنامه ریزی صورت گرفته  اکیپی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه جهت جمع آوری تله های هوبره گیری  و برخورد قانونی  با متخلفین زنده گیری این پرنده کمیاب به محدوده نوار مرزی اعزام شدند که موفق به کشف و جمع آوری تعداد 200 عدد تله زنده گیری هوبره شدند  .

‫کشف 200 عدد تله زنده گیری هوبره در شهرستان زیرکوه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی افزود: هوبره از گونه‌های بسیار مهم محیط زیست کشور است که حفاظت و حمایت از آن در دستور کار ماموران اجرایی این نمایندگی قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان افزود: هوبره از پرندگان‌ بسیار‏‎ ‎زیبا و باشکوه‌ کویراست‌‏‎ که طول‌ بدنش‌ از نوک‌ منقار تا انتهای‌‏‎‎ دم‌ ، حداکثر به‌ 65 سانتی‌متر می‌رسد‏‎.
وی با بیان اینکه هرساله تعدادی از این پرندگان توسط عده ای از سودجویان و  شکارچیان به صورت غیر مجاز شکار و زنده گیری  می‌شوند،  خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی زیرکوه طی تعاملات با نیروهای بسیج مردمی و نیروهای انتظامی و مرزبانی  در صورت مشاهده هرگونه تخلف زنده گیری هوبره به طور جدی با متخلفین  برخورد قانونی صورت خواهد شد .
گفتنی است ؛ در صورت زنده گیری و شکار غیر مجاز این پرنده متخلف علاوه بر مجازات قانونی به پرداخت دویست میلیون ریال با عنوان ضرر و زیان وارده در حق سازمان حفاظت محیط زیست محکوم خواهد شد .