محموله قاچاق حاوی یازده هوبره با تلاش یگان محیط زیست خواف کشف شد

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تصمیم قاچاقچیان برای انتقال تعدادیهوبره از مناطق مشترک خواف و زیرکوه به استان بوشهر جهت قاچاق به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان خواف به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: با توجه به اینکه تحرکات متخلفین در اراضی مشترک خواف و زیرکوه بود، پس از هماهنگی های لازم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه، با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و فعال نمودن مطلعین و مخبرین محلی در منطقه اقدامات لازم انجام پذیرفت.

عباس طاهریان اظهار داشت: نیروهای محیط زیست در جریان تحقیقات خود زمان ملاقات متخلف بومی و یک قاچاقچی بوشهری را شناسایی نموده و در چند نقطه با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در مسیر حرکت خودروی متخلف کمین نمودند.

پس از مدتی با رسیدن خودروی مشکوک به ایست و بازرسی مامورین ستاد مبارزه با مواد مخدر خودروی مذکور متوقف شده و در بازرسی از داخل آن یازده عدد هوبره کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر و در جریان بازجویی ها یک نفر دیگر از اعضای این باند را به مامورین معرفی نمود.

محیط بانان بلافاصله موضوع را با مقام قضایی مطرح نموده و پس از اخذ نیابت قضایی به همراه نیروهای محیط زیست زیرکوه وارد یک منزل مسکونی در این شهرستان شده و در جریان بازرسی از این خانه نیز آثار و پرهای ریخته شده هوبره و یک تله هوبره گیری کشف و ضبط شد.

از این منزل مسکونی نیز یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

هر دو متهم با دستور قاضی تا اطلاع ثانوی روانه زندان شده و تحقیقات برای شناسایی سایر عوامل این باند بخصوص قاچاقچی بوشهری ادامه دارد.

از یازده هوبره کشف شده از خودروی متخلفین شش پرنده که شرایط جسمی مناسبی داشتند پس از تایید دامپزشک و با حضور مسئولان خواف از جمله فرماندار، بخشداران شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب خواف، فرماندهان انتظامی و سپاه پاسداران و جمعی از روسای ادارات این شرستان در زیستگاه طبیعی رهاسازی شدند.

متاسفانه پنج هوبره دیگر به دلیل حمل و نقل در شرایط نامناسب دچار آسیب دیدگی شده و هم اکنون با همکاری شبکه دامپزشکی در حال تیمار و درمان می باشند.