سند غیر قانونی صادره برای بیست هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده دنا ابطال شد

در سال ۱۳۹۱ بیست هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده دنا در حوزه شهرستان سی سخت طی صورتجلسه ای جهت فعالیت های عمرانی به یک شخص واگذار شده بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: اراضی مذکور در حاشیه باغات شهرستان سی سخت از بهترین عرصه های منطقه و زیستگاه زمستانگذاری حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا محسوب میشود.

اسداله هاشمی اظهار داشت: با شکایت و پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و پرونده از طرف دادگاه به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع گردید.

در این رابطه اختلاف نظری بر سر اینکه اراضی مذکور داخل مناطقه حفاظت شده قرار دارد یا خیر وجود داشت.

خوشبختانه هیات یک نفره و هیئت سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری اظهارات اداره کل حفاظت محیط زیست استان را تایید و نظر خود را به دادگاه ارائه نمودند.

بنابراین با رای دادگاه بدوی و سپس تایید رای در دادگاه تجدید نظر استان، سند قطعی صادر شده برای اراضی مذکور ابطال شده و عرصه مربوطه از واگذاری و تخریب در امان ماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از حسن توجه ریاست محترم دادگستری شهرستان دنا جناب آقای دکتر قاسمی و دادستان محترم شهرستان دنا جناب آقای ملک حسینی به موضوع محیط زیست و حفاظت از منابع ملی این شهرستان کمال تشکر و قدردانی را نمو