یک خرس قهوه ای پس از نزدیک شدن به روستایی در حاشیه پارک ملی گلستان حین انتقال به مرکز درمانی از بین رفت


صبح روز یکشنبه هفته جاری پس از دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک خرس قهوه ای به روستای ترجنلی در حاشیه پارک ملی گلستان، نیروهای یگان پارک در محل حاضر شدند.

رئیس پارک ملی گلستان گفت: نیروهای محیط زیست خرس را مشاهده نمودند اما حیوان پس از مشاهده ماموران فرار کرده و تلاش برای زنده گیری خرس بی نتیجه ماند.

سید مهدی کوچک اظهار داشت: روز بعد مجددا یکی از اعضای شورای روستای ترجنلی (دوشنبه) با اداره محیط زیست تماس گرفته و اعلام کرد همان خرس را در اطراف روستا مشاهده کرده است.

بلافاصله محیط بانان در روستا حاضر شده و این بار خرس را با پرتاب دارت حاوی مواد بیهوشی بیهوش نمودند.

با وجو تذکرات نیروهای  محیط زیست به مردم روستا، یکی از اهالی روستا به خرس  که هنوز کاملا بیهوش نشده بود نزدیک شده و مورد حمله حیوان قرار گرفت.

این روستایی که از ناحیه دست چپ مجروح شده بود به بیمارستان مطهری گنبد منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان گالیکش نیز گفت: فردی که از ناحیه دست چپ موردحمله خرس قرار گرفته بود توسط حاضرین در صحنه به درمانگاه « تنگراه » منتقل می‌شود و پس‌ از آن اورژانس تنگراه مصدوم را ابتدا به بیمارستان کلاله و پس‌ از آن به بیمارستان مطهری گنبد کاووس اعزام می‌کنند.

کیومرث یحیایی افزود: مصدوم این حادثه که دچار پارگی ماهیچه‌ای پایینی دست چپ شده بود، شب گذشته در بیمارستان مطهری گنبدکاووس مورد عمل جراحی قرار گرفته و هم‌اکنون حال عمومی وی خوب است.

رئیس پارک ملی گلستان گفت: خرس قهوه ای پس از بیهوشی به منظور بررسی سلامتی و وجود بیماری احتمالی حین در حال انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره از بین رفت.

اقدامات لازم جهت نمونه برداری از لاشه توسط اداره کل دامپزشکی استان گلستان صورت گرفته و محیط زیست منتظر اعلام نظر دامپزشکی در خصوص علت مرگ این حیوان است.

با توصیه دامپزشکان به دلیل احتمال وجود بیماری های مشترک با انسان از جمله هاری، لاشه خرس پس از نمونه برداری بصورت بهداشتی در عمق زمین و با ریختن آهک دفن گردید