وضعیت تالاب استیل عباس آباد آستارا مطلوب نیست

امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت که وضعیت تالاب استیل عباس آباد آستارا بد و نامطلوب است و باید با حفظ چارچوب‌های زیست محیطی، آن را احیا کرد.

ارسال کننده : سید مهدی موسوی

«حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا» اظهار کرد: “با توجه به اینکه تالاب زیبای استیل، یکی از نعمت‌هایی زیبای خداوند متعال در شهرستان مرزی بندر آستارا است و می‌تواند نقش ویژه و تأثیرگذاری را در توسعه و رونق صنعت توریسم و گردشگری ایفاد کند، ولی متأسفانه وضعیت بد و نامطلوبی دارد”.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان با حفظ چارچوب‌های زیست محیطی، حاشیه این تالاب را احیا کرد، ادامه داد: “باید از طرح شهرداری آستارا در راستای پاکسازی و بهسازی حاشیه این تالاب حمایت کرد”.

وی با اشاره به امکانات مصنوعی ایجاد شده در شوربیل اردبیل، ائل گلی تبریز و استخر لاهیجان، افزود: “می توان با حفظ فیزیک طبیعی و با طرحی بسیار ایده آل، این تالاب را برای تقویت صنعت گردشگری شهرستان احیا کرد”.

امام جمعه آستارا با رد و جایز ندانستن کوچکترین تخریب در این تالاب، بر الزام ساماندهی وضعیت موجود تأکید کرد و هشدار داد: “متأسفانه عده‌ای با قصد و غرض شخصی به مسایل زیست محیطی نگاه می‌کنند”.

‌وی روشنگری جامعه را در این زمینه، از وظایف جامعه خبری شهرستان برشمرد و عنوان کرد: “خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه شهرستان با تبیین و انعکاس ابعاد مثبت اجرای این طرح‌ می‌توانند زمینه ساز آغاز اجرای طرح بهسازی شهرداری باشند”.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از برخی جوسازی‌های سازمان یافته توسط عده‌ای از مدعیان حفاظت محیط زیست در قضیه استیل، تصریح کرد: “هر مدعی و مغرض، حافظ محیط زیست نیست و باید خبرنگاران که مورد اعتماد مردم هستند، در این زمینه روشنگری‌های لازم را داشته باشند”.