صدور حکم قضایی برای متخلف شکار تشی در استان کهگیلویه و بویراحمد

 هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم قضایی برای متخلف شکار تشی در شهرستان کهگیلویه خبرداد. آقای هاشمی اضافه کرد “متخلف به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، که به پرداخت ۹ میلیون ریال جزای نقدی (جریمه کیفری) درحق صندوق دولت محکوم شد. ضمن اینکه درجریان رسیدگی مبلغ ۸ میلیون ریال ضرر و زیان ناشی از شکار تشی (جریمه حقوقی) توسط این متخلف به حساب تمرکز شکار و صید این اداره نزد خزانه واریز شده بود”.

ارسال کننده : نادر زندی

سید اسدالله هاشمی گفت: “این متخلف با استفاده از سگ های آموزش دیده تشی شکار می کرد, که توسط مامورین دستگیر و اعمال قانون شد”.

وی افزود: “پس از گذشت چهار ماه رای قضایی متخلفی که در سال ۹۵ به وسیله سگ های آموزش دیده تشی شکار می کرد و در دام امنیتی مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه گرفتار شده بود، صادر شد”.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: “در اواخر سال گذشته  درپی تماس تلفنی احدی از دوستداران محیط زیست روستای برم بخش سوق مبنی بر شکار تشی با استفاده از سگ در اراضی اطراف روستا یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با همکاری مامورین انتظامی کلانتری سوق فورا” هماهنگ و به محل اعزام می شوند”.

هاشمی تصریح کرد: “مامورین متوجه پارک خودروی پژو ۴۰۵ درحاشه روستای موضوع گزارش می شوند که  در بازرسی از این خودرو موفق می شوند لاشه یک قلاده تشی که بوسیله چهار قلاده سگ، شکار شده بود را کشف و ضبط کنند”.

وی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم روستای “برم” و مراجع انتظامی کلانتری سوق اضافه کرد: “متخلف به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، که کمتراز ۵ ماه به پرداخت ۹ میلیون ریال جزای نقدی (جریمه کیفری) درحق صندوق دولت محکوم شد. ضمن اینکه درجریان رسیدگی مبلغ ۸ میلیون ریال ضرر و زیان ناشی از شکار تشی (جریمه حقوقی) توسط این متخلف به حساب تمرکز شکار و صید این اداره نزد خزانه واریز شده بود”.

تَشی به تعدادی از جوندگان با جثه کوچک تا متوسط با از زیرراسته تشی‌شکلان گفته می‌شود که دارای پوشش خاردار بر پشت خود هستند و از آن برای دفاع در برابر مهاجمان بهره می‌گیرند. این پستانداران به دو گروه عمدهٔ تشی‌های بر قدیم و تشی‌های بر جدید تقسیم می‌شوند.