عاملین شکار غیرمجاز کل وحشی در بهرام گور دستگیر شدند

روز یکشنبه یازدهم ماه جاری نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده بهرام گور به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیر مجاز به تحقیق در این رابطه پرداختند.

ارسال کننده : نادر زندی

رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه در این باره گفت: محیط بانان پس از شناسایی یک مظنون در این رابطه موضوع را با مقامات قضایی مطرح نمودند.

احمد رستگار اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از کسب نیابت قضایی به همراه مامورین انتظامی وارد خانه مظنون در شهرستان نیریز شده و تفتیش این مکان پرداختند.

در بازرسی از این مکان اجزای بدن یک کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول غیرمجاز و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیرمجاز کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی تحویل شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود