نماینده خوی: بی‌تدبیری مسئولان سبب نابودی دریاچه اورمیه می‌شود

ارسال کننده خبر مسعود عاقبت اندیش

خانه / اخبار / آزربایجان جنوبی / نماینده خوی: بی‌تدبیری مسئولان سبب نابودی دریاچه اورمیه می‌شود

نماینده خوی: بی‌تدبیری مسئولان سبب نابودی دریاچه اورمیه می‌شود

نماینده خوی: بی‌تدبیری مسئولان سبب نابودی دریاچه اورمیه می‌شود

اؤیرنجی سسی: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ایران گفت: مسئله دریاچه اورمیه، کمبود اعتبار نیست بلکه عدم مدیریت مسئولان است.

به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی، موید حسینی‌صدر اظهار داشت: مسئله دریاچه اورمیه، کمبود اعتبار نیست بلکه عدم مدیریت است و همین مقوله احیای این دریاچه را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل این دریاچه موضوعی ملی و مهم برای همه جامعه است اما وجود اظهار نظرهای متفاوت درباره احیای آن این موضوع را به استرس اجتماعی تبدیل کرده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ایران با اشاره به خشک شدن بیش از ۹۳ درصد این دریاچه، افزود: حال و روز این دریاچه به جایی رسیده که امکان احیای آن با ارائه طرح و تهیه پیشنهاد ممکن نخواهد بود و راه به جایی نخواهد برد چرا که بیشتر این دریاچه بر اثر کوتاهی‌های صورت گرفته از بین رفته است.

به گفته این عضو فراکسیون محیط‌ زیست مجلس، در این زمان و با توجه به اهمیت ملی این دریاچه لازم است دولت تدبیر و امید و سازمان محیط‌ زیست هر چه سریع‌تر با دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی و برگزاری جلسات مشورتی به صورت ویژه امکان احیای این دریاچه را بررسی کنند.

حسینی‌صدر ادامه داد: امروز باید امکان احیای این دریاچه به کمک آب دریاچه خزر یا رودخانه‌های اطراف مورد واکاوی قرار گیرد و اگر در بررسی‌ها مشخص شد که احیای آن امکان‌پذیر نیست، خیلی شفاف و صریح این موضوع را با مردم درمیان بگذارند و به فکر عواقب و عوارض بعدی این موضوع باشند.

وی گفت: خشک شدن این دریاچه عوارض زیست‌محیطی شدیدی را به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به نفوذ بادهای نمکی به مزارع کشاورزی و حتی تا استان زنجان اشاره کرد.

سخنگوی فراکسیون محیط‌ زیست مجلس ایران خاطرنشان کرد: نفوذ بادهای نمکی می‌تواند تولید محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و از میزان تولیدات کم کند بر این اساس لازم است دولت در عمل طرح‌ها و تلاش‌های خود برای احیای این دریاچه را نمایان کند چرا که کمک به وضعیت این دریاچه از طریق تدوین طرح و برنامه میسر نیست و باید هر چه سریع‌تر وارد میدان عمل شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس از ناتوانی در مدیریت حوزه آب استان و سیاسی کردن موضوع دریاچه اورمیه به وسیله برخی افراد اظهار تاسف کرد.