دستگیری چهار متخلف شکار و صید حیات وحش در شهرستان البرز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در فروردین ماه جاری تعداد 4 نفر را به اتهام صید و زنده گیری پرندگان وحشی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور رای به مراجع قضایی معرفی و هر چهار نفر نیز با حکم مراجع قضایی محکوم به پرداخت جریمه و ضرر و زیان شده اند.

ارسال کننده : نادر زندی

سیاوش غیاثوند افزود: این 4 نفر به اتهام زنده گیری و صید غیر مجاز 5 قطعه پرنده وحشی شامل 2 قطعه کبک، 2 قطعه سهره معمولی و یک قطعه طوطی طوق صورتی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .
از متخلفین تعداد 5 عدد قفس، یک رشته تور زنده گیری پرندگان وحشی، 15 رشته دام و تله زنده گیری، یک دستگاه دوربین شکاری، دو عدد ساک مخصوص نگهداری پرندگان زنده و یک قوطی چسب مخصوص زنده گیری پرندگان  کشف و ضبط شده است.
وی در پایان اعلام کرد، کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت های مخرب محیط زیست اقدام نموده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است. همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.