دستگیری یک ‘متخلف’ قطع درختان جنگلی کنار در پارک ملی دز

خبرگزاری هرانا ـ رئیس اداره پارک ملی دز گفت که یک «فرد متخلف» که اقدام به قطع و فروش درختان کنار در پارک ملی دز می کرد، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. 

ارسال کننده : نادر زندی

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، رضا قپانچی پور اظهار کرد: “به دنبال گشت و کنترل های یگان حفاظت پارک ملی دز در منطقه، یک نفر متخلف قطع و فروش درختان جنگلی که به وسیله خودروی باری قصد خروج چوب از منطقه را داشت شناسایی و ادوات او توقیف و به منظور بررسی به مراجع قضایی تحویل داده شد”.

وی افزود: “درختان نقش بسیار مهمی در تولید اکسیژن دارند و زیستگاه بسیاری از پرندگان بوده و مانع از بروز سیلاب و فرسایش خاک می شوند؛ بنابراین همه ما درقبال حفاظت از این نعمت مسئولیت داریم”.

رئیس اداره پارک ملی دز عنوان کرد: “شهروندان باید هنگام حضور در طبیعت به نکات مهمی همچون، عدم انجام شکار و صید، عدم قطع درختان و آسیب به جنگل و غیره توجه داشته و در صورت نیاز به مقدار مورد استفاده از چوب های افتاده در کف جنگل برای روشن کردن آتش استفاده کنند و هنگام خروج از منطقه از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنند و هرگونه تخلفات زیست محیطی را به محیط بانان مستقر در منطقه پارک ملی دز اطلاع رسانی کنند”.