باران ۱۷ استان کشور را در بر می‌گیرد/ گردوخاک مهمان آخر هفته خوزستانیها

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه‌های متعدد بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد که بارشهای باران بخشهایی از ۱۷ استان کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ارسال کننده : مهدی موسوی

بارش باران شدید و آبگرفتگی در بوشهر

سازمان هواشناسی کشور با توجه به عبور متناوب سامانه‌های جوی اطلاعیه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

سه شنبه 24 اسفند ماه سال 95: بارش باران، برف و وزش باد در خراسان شمالی، بارش باران در خراسان رضوی، بارش باران و وزش باد در شرق سمنان، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 25 اسفند ماه سال 95: رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش بادشدید موقتی به همراه  آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 25 اسفند ماه سال 95: بارش باران و برف در آذربایجان غربی و از بعدازظهر بارش باران و برف در آذربایجان شرقی، اردبیل؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین و تهران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال و غرب خوزستان.

گفتنی است بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و گردنه‌های کوهستانی مناطق یاد شده در امتداد رشته کوههای البرز و زاگرس خواهد شد.

همچنین از عصر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان، تشکیل توده‌های گردوخاک و انتقال آن به بخشهایی از جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس خواهد شد.

 با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.