زخمی شدن یک محیط‌بان در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت که محیط‌بان منطقه حفاظت شده شیدا با شلیک مستقیم فشنگ شکاری از ناحیه پای چپ زخمی شد.

ارسال کننده : نادر زندی

‫زخمی شدن یک محیط‌بان در استان چهارمحال و بختیاری‬‎ ile ilgili görsel sonucu

شهرام احمدی اظهار کرد: “علیمردان طادی، محیط بان منطقه حفاظت شیدا در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی به دو متخلف شکار غیر مجاز برخورد می‌کند. یکی از متخلفان به محض مشاهده محیط‌بان اقدام به فرار کرده و دیگری با محیط‌بان درگیر شده و درحین درگیری، پس از شلیک فشنگ شکاری به پای چپ نامبرده، از محل متواری می‌شود”.

احمدی ادامه داد: “متخلفان مذکور در حین فرار سلاح‌های غیر مجاز خود که شامل دو قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز بوده را رها کردند و این سلاح‌ها در حال حاضر ضبط شده است”.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: “حال عمومی این محیط‌بان رضایت‌بخش است و هم اکنون در بیمارستان مرکز استان تحت درمان قرار گرفته است”.

 وی با بیان اینکه همه اقدامات برای دستگیری شکارچیان متخلف به کار گرفته شده است، گفت: “نهادهای مربوطه و حفاظت محیط زیست تا رسیدن به نتیجه نهایی این پرونده را دنبال می‌کنند”.

منطقه شیدا یکی از مناطق آزاد با پتانسیل‌‎های طبیعی و وجود حیات وحش خصوصاً کل و بز و قوچ و میش است که به همین دلیل به عنوان شکار ممنوع اعلام و پس از یک دوره تقریبا ده ساله از سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه حفاظت شده در لیست مناطق چهارگانه کشور ثبت شد.