18 میلیون درخت بلوط در جنگل‌های زاگرس نابود شد

محمد درویش  در همایش یک روزه محیط زیست و دولت سبز در گچساران افزود: اکنون سه برابر مازاد بر ظرفیت، دام در مراتع زاگرس حضور دارد که بزرگترین تهدید و خطر برای منابع طبیعی و محیط زیست این بخش از ایران محسوب می‌شود.

ارسال کننده : نادر زندی

وی ادامه داد: وجود دام مازاد علاوه بر تخریب مراتع، سبب کاهش پوشش گیاهی در مرتع و دیگر آثار زیانبار آن می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه و بختگان هشداری جدی برای محیط زیست است.
درویش ابراز کرد: درختان بلوط منطقه گردشگری گناوه لری از توابع شهرستان گچساران دارای قدمت بسیار بالاست که این خود یک زنگ خطر برای این منطقه است و به جای این درختان باید نهال‌های جوان کاشته شود.
وی با اشاره به اینکه خوزستان 32 درصد روان آب‌های کشور را دارد، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت کشور است و سالانه 20 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند افزود: متأسفانه مردم این استان به دلیل وجود گرد و غبار و ریزگردها دارای مشکلات جدی هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از مردم خوزستان در فکر مهاجرت هستند گفت: متولیان امر قبل از برطرف کردن مشکل اشتغال، مسکن و تورم باید برای این مشکل حاد چاره‌ای بیندیشد.
درویش تصریح کرد: 8.7 میلیون گونه گیاهی و جانوری در جهان وجود دارد که از این میزان تاکنون 1.5 میلیون گونه شناسایی شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد گونه شناسایی شده بیش از 500 هزار گونه گیاهی و جانوری به‌طور دقیق شناسایی شده که این خود یک غفلت برای محیط زیست است.
درویش تصریح کرد: با وجود اینکه بخش عمده‌ای از گونه‌های گیاهی و جانوری جهان ناشناخته است هم اکنون نیازمند تلاش بیشتر برای شناسایی این گونه‌ها هستیم تا بشر بتواند از این سرمایه خدادادی در بهبود زندگی خود استفاده کنند.