مدیر بازنشسته انگیزه حل معضل ریزگردها را ندارد/ “ابتکار” هنوز به جای پاسخگویی دولت قبل را متهم می کند

اعضای هیئت علمی دانشگاه های خوزستان در میزگرد «بحران های زیست محیطی خوزستان و آسیب های آن» با بیان اینکه دولت با نصف هزینه های مذاکرات می توانست مشکل خوزستان را حل کند، تاکید کردند: مدیر بازنشسته و پروازی انگیزه حل معضل ریزگردها را ندارد

ارسال کننده : مهدی موسوی

‫اعضای هیئت علمی دانشگاه های خوزستان‬‎ ile ilgili görsel sonucu

میزگرد «بحران های زیست محیطی خوزستان و آسیب های آن» با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه های خوزستان  برگزار شد.

در این میزگرد منصور امین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مخاطرات منفی ریزگردها در خوزستان اظهار داشت: مبارزه با ریزگردها در خوزستان بیش از 3 سال است مسکوت مانده و دولت بودجه های زیست محیطی را تخصیص نمی دهد. دولت با نصف هزینه های مذاکرات و رفت و آمدهای «برجام» می توانست مشکل خوزستان را حل کند

عدم توجه دولت به مسئله ریزگردهای خوزستان سبب آسیب های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به پیکره خوزستان شده که سلامت مردم، فرار سرمایه گذار و نابودی کشاورزی از جمله تبعات این معضل است.

خانم ابتکار هنوز باور نکرده 3.5 سال از دولت گذشته و باید پاسخگو باشد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: فعالیت های نفتی دولت در هورالعظیم و خشک کردن تالاب و عدم تخصیص حق آبه خوزستان سبب شده با کوچکترین وزش بادی؛ گردو خاک بلند شود و به شهرها بیاید. خانم ابتکار هنوز باور ندارد که بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم گذشته و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و همچنان بعد از سه سال دولت قبل را متهم می کند.

امین با انتقاد شدید از سیاست زدگی حاکم بر مدیریت خوزستان بیان داشت: مدیر ارشد خوزستان باید مطالبه گر باشد نه اینکه روزی که میلیون ها خوزستانی در حال زجر کشیدن هستند به خانم ابتکار در اهواز گل هدیه دهد. رئیس جمهور برای لغو یک سخنرانی و یک کنسرت موسیقی پیام صادر کرده و هیئت پیگیری تشکیل می دهد ولی در بحران خوزستان حتی حاضر نمیشوند..