دستگیری دو گروه شکارچی در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک

سعید محمودی با اخطار به قانون شکنان و متعرضین به محیط زیست افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در اجرای برنامه های منظم و مستمر گشت و کنترل زیستگاه های حیات وحش حوزه استحفاظی خود، با هرگونه متخلفی برخورد می کنند.

ارسال کننده : نادر زندی

‫دستگیری دو گروه شکارچی در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان با هم افزایی بین بخشی و ایجاد شبکه گسترده ای از همیاران محیط زیست و مردم محلی توانسته است ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده را در حد بالایی قرار دهد و تمام سعی خود را در جهت جلوگیری از تخلفات و شکار و صید به کار می بندد.

محمودی بیان کرد: هفته گذشته در دو ماموریت جداگانه و در پی گزارش تیراندازی توسط محیط بانان هفتادقله، ماموران یگان حفاظت این اداره به سرعت منطقه را محاصره و با هوشیاری و سرعت عمل خود موفق به دستگیری این شکارچیان شدند.

لازم به ذکر است که در تاریخ 16 بهمن 95 در ارتفاعات خیرآباد هفتادقله، از یک شکارچی غیر مجاز، علاوه بر لاشه شکار یک قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی قاچاق، شماری فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

همچنین در نیمه شب یک شنبه 17 بهمن 95 چهار نفر شکارچی متخلف شناسایی که دونفر آنها با دولاشه شکار دستگیر و دونفر دیگر با اسلحه متواری شدند که از طریق مراجع قضایی دستگیری آنها نیز در حال پیگیری می باشد.

این شکارچیان متخلف علاوه بر مجازات تعیین شده قانون شکار و صید، به ازای شکار هر قوچ وحشی موظف به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه ضرر و زیان نیز می شوند.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله در 25 کیلومتری شمال شرقی اراک، دارای چشم اندازهای زیبا، تنوع و شگفتی جوامع گیاهی و مأمن انواع گوناگون پستانداران، پرندگان و خزندگان به ویژه پستانداران بزرگ علفخوار نظیر کل و بز و قوچ و میش بوده و در واقع یک موزه و آزمایشگاه طبیعی برای علاقه مندان به طبیعت و علوم و دانش می باشد.