آلودگی شدید هوای دزفول در پی آتش زدن پسماند

رئیس حفاظت محیط زیست دزفول گفت:با وجود هشدارها ،مکاتبات و اخطارهایی در خصوص ممنوع بودن آتش زدن هر گونه پسماند ، یکی از یگان های نظامی در دزفول از سه شنبه شب بدون هیچ گونه هماهنگی و توجه به هشدارهای زیست محیطی اقدام به آتش زدن پسماند کرده که این امر منجر به آلودگی شدید هوای دزفول شده است.

ارسال کننده : نادر زندی

‫آلودگی شدید هوای دزفول در پی آتش زدن پسماند‬‎ ile ilgili görsel sonucu

فرهاد قلی نژاد افزود:آلودگی هایی که از دیشب هوای دزفول را فراگرفته مربوط به ریزگردها نمی باشد وبه دلیل اینکه دستگاه های سنجش آلودگی توانایی سنجش ریزگردها را دارند نمی توان میزان آلودگی را محاسبه کرد اما میزان آلودگی بسیار بالا بوده و چندین برابر حد مجاز می باشد.
وی با اشاره به اینکه با این اقدام هوای دزفول در وضعیت بحرانی قرار گرفته است گفت:با آلوده شدن شدید هوای دزفول محیط زیست گزارشی مبنی بر تهدید سلامت عمومی شهروندان به دادستان عمومی و انقلاب دزفول ارسال کرده و خواستار رفع مشکل از طریق قضایی شده است .
علی افشه مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:در حال بررسی میزان آلودگی و علت آلودگی هستیم .
به گزارش ایرنا این آلودگی همچنین موجب کاهش دید شده است.
یگان های نظامی اطراف شهر دزفول نسبت به هشدارهای زیست محیطی بی توجه بوده و علاوه بر آلودگی رودخانه دز موجب آلودگی محیط زیست و اینک نیز هوای منطقه شده اند.