مرگ تلخ یک خرس در روز طبیعت

فرستنده:حسین محمودی

273656_494

عصر روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ همزمان با روز انس با طبیعت، حوالی ساعت ۲۰ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کلاردشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز و انتشار صدای شلیک گلوله در منطقه کوهستانی رودبارک، عازم محل مربوطه شدند.
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران: عصر روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ همزمان با روز انس با طبیعت، حوالی ساعت ۲۰ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کلاردشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز و انتشار صدای شلیک گلوله در منطقه کوهستانی رودبارک، عازم محل مربوطه شدند.

متاسفانه محیط بانان حین جستجو در تاریکی شب متوجه لاشه یک خرس قهوه ای بزرگ جثه شدند که با شلیک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ کشته شده بود.

خرس مذکور به لحاظ جنسیت نر بوده، حدود ۶ الی ۷ سال سن و حدود ۲۲۰ کیلوگرم وزن داشته است. خرس ها در این زمان از سال با توجه به اینکه به تازگی از خواب زمستانی بیدار شده اند بسیار لاغر هستند اما تا اواخر پاییز وزن آنها به بیش از ۴۰۰ کیلوگرم می رسد.

بررسی های اولیه نشان می دهد که کشتار این خرس برای فروش پوست حیوان صورت گرفته و متخلفین برای این منظور حدود ۳ میلیون تومان پیش پرداخت دریافت کرده بوده و این پوست تا ۵ میلیون تومان به فروش می رسیده است.

شکارچیان غیرمجاز پس از شلیک و پیش از حضور مامورین محل را ترک کرده بودند تا نیمه های شب جهت انتقال لاشه اقدام کنند.

عاملین این کشتار بیرحمانه تا این لحظه شناسایی نشده اند اما تلاش برای شناسایی و دستگیری مجرمین همچنان ادامه دارد.

متاسفانه به دلیل برداشت چوب و بهره برداری از جنگل ها، تخریب زیستگاه ها، گسترش بی ضابطه گردشگری و شکار غیرمجاز، نسل خرس قهوه ای در مناطق کوهستانی و جنگلی کلاردشت در حال انقراض است.