بهشت پرندگان مهاباد میزبان 30 هزار قطعه پرنده مهاجر

این روزها تالاب کانی برازان مهاباد پذیرای بیش از 30 هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی شده که دراین تالاب، مدتی را به استراحت و تغذیه می پردازند.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

شهاب یکی از گردشگرانی است که به جمع ده هزار گردشگر این تالاب اضافه شده تا تالاب کانی برازان مهاباد را از نزدیک مشاهده کند.

 او میگوید: امنیت و آرامشی که در این تالاب حکفرماست باعث ماندگاری این پرندگان زیبا در این منطقه شده است.

رییس حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سی هزار قطعه از انواع گونه های پرندگان مهاجر وارد تالاب کان برازان شده اند که گونه های شاخص شامل چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، گیلار و پرستوی دریایی است.

کامران حسینی افزود، جوامع محلی هم در ایجاد فضایی امن برای پرندگان نقش مهمی داشته اند.

محسن معارف پناه، یکی از فعالان محیط زیست این شهرستان میگوید: برنامه ما این است که در کنار حفاظت محیط زیست، ضمن حفاظت از تالابها، از منابع طبیعی آنها نیز استفاده کنیم.

تالاب کانی برازان یکی از 30 تالاب آذربایجان غربی است که همواره محل امنی برای حفظ تنوع زیستی و جذب گردشگران بوده است.

 حمید رعناقد، رییس محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این زمینه گفت:  تالاب 900 هکتاری کانی برازان به علت برخورداری از آب دائمی، به محل زیست انواع پرندگان بومی و مهاجر تبدیل شده است.

 شهرستان مهاباد با داشتن تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، فیلوش، آووست، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سرسبز، ارده ای، سرحنایی و بلوطی است.