لاشه یک قلاده پلنگ دیگر در جنگل گلستان پیدا شد/ مرگ پانزدهمین پلنگ در سال جاری

فرستنده:میترا کفایت حقیقی

IMG08403049

رئیس پارک ملی گلستان از پیدا شدن لاشه یک پلنگ بالغ توسط ماموران محیط بانی در جنگل گلستان خبر داد.
جواد سلیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در گلستان ابراز داشت: متاسفانه این پلنگ دو ماه پیش در جاده جنگل گلستان بر اثر برخورد با یکی از خودروهای عبوری زخمی می شود اما به علت توان بالا به جنگل پناه می برد که متاسفانه بعد از مدتی جان خود را ازدست می دهد.

وی افزود: این پلنگ، یک پلنگ بالغ بوده است که فقط اسکلت و قسمتی از پوست روی سرش باقی مانده بود و گوشت آن توسط حیوانات دیگر خورده شده بود.

سلیاری با بیان اینکه از اینگونه اتفاقات در این پارک باز هم اتفاق می افتد، اظهار داشت: متاسفانه وجود این جاده باعث شده است که حیوانات زیادی از جمله پلنگ بر اثر اصابت با خودروها صدمه ببینند و به طوری که ممکن است ما هم هیچ وقت متوجه نشویم.

رئیس پارک ملی گلستان بیان داشت: کسانی که در این جاده رانندگی می کنند سعی کنند با سرعت مشخص شده رانندگی کنند و به ویژه در شب بیشتر مراقب باشند تا همچون اتفاقاتی باعث از بین رفتن گونه های جانوری نشود.

وی با اشاره به ایام نوروز عنوان داشت: به علت بار ترافیکی زیاد در ایام نوروز مسافران در این ایام باید دقت بیشتری را به خرج دهند.

سلیاری با توصیه به مسافران تصریح کرد: به مسافران توصیه می شود که در ایام نوروز شب ها به هیچ وجه در جنگل نمانند و برای استراحت نیز از تفرجگاه ها استفاده کنند و برای اطمینان نیز شب را هم در تفرجگاه ها نمانند چرا که امکان دارد مشکلاتی از طرف حیوانات برای آنها به وجود آید.