رفع تصرف ۲۰۰۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده

داریوش کریمی گفت: 17 میلیون مترمکعب از اراضی کشور تحت حمایت مناطق ویژه و حفاظت شده قرار دارد.

ارسال کننده : نادر زندی

‫رفع تصرف ۲۰۰۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی با بیان اینکه این مناطق واجد ویژگی ها و برجستگی هایی هستند افزود: باید هم برای حفظ تنوع زیستی کشور و ظرفیت های جنگلی و مرتعی و هم تأثیر بر حفظ تعادل در طبیعت تلاش کرد و در واقع این مناطق که تحت کنترل محیط زیست هستند تغییر کاربری در آنها غیرممکن است.

کریمی با اشاره به تعرض هایی که در چندین سال گذشته به مناطق حفاظت شده کشور شده است گفت: اصولاً اراضی تحت کنترل و حمایت محیط زیست به علت ارزش و قیمت، مورد تعرض قرار می گیرند که برخی تصرفات عدوانی است و برخی دیگر به علت نامشخص بودن حدود زمین های افراد، مورد تصرف قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به میزان تعرض به مناطق حفاظت شده کشور ادامه داد: از 17 میلیون مترمکعب، 3000 هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده مورد تعرض قرار گرفته که 2000 هکتار از آن رفع تصرف و احکام قضائی آن صادر شده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست گفت: ابلاغ سیاست ها، نقطه عطفی است و این موضوع بر افراد و گروه هایی که فکر می کنند می توانند مناطق حفاظت شده کشور را تصرف کنند یک سد دفاعی محکم است تا تعرض به اراضی ملی و میهنی صورت نگیرد.