سرشماری پاییزه قوچ و میش در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: سرشماری پاییزه قوچ و میش در منطقه حفاظت شده کرایی با حضور کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شوشتر انجام شد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

علی فتحی نیا افزود: این سرشماری با هدف اندازه گیری جمعیت قوچ و میش کرائی که جزء گونه های منحصر به فرد استان محسوب شده و منطقه کرائی با وسعت بیش از 40000 هکتار به منظور حفاظت از این گونه ارزشمند تحت حفاظت قرار گرفته است، برگزارشد و نتایج بدست آمده از جمعیت نسبتاً خوب و رو به رشد این گونه با ارزش حکایت داشت .
وی گفت: وضعیت مناسب بارندگی های سال گذشته و پوشش علفی مناسب همراه با تلاش محیط بانان منطقه در تأمین امنیت این زیستگاه برای حیات وحش و اقداماتی از قبیل کنترل ورود عشایر غیرمجاز و جلوگیری از برپایی چادر در منطقه و همچنین اقدامات مناسب آبخیزداری جهت تأمین آب و ایجاد آبشخور را نیز می توان از جمله عوامل مهمی که باعث تکثیر و جمعیت قابل قبول قوچ و میش در منطقه شده است دانست .
لازم به ذکر است که قوچ و میش کرایی زیرگونه ای منحصر به فرد از گونه قوچ اوریال بوده که تنها زیستگاه آن در ایران منطقه حفاظت شده کرایی واقع در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوشتر است.