پلنگ جوان کشته شده در کیاسر تاکسیدرمی می‌شود

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران، از کشته شدن یک گونه پلنگ جوان بر اثر برخورد با خودرو در کیاسر خبر داد و گفت: برخورد پلنگ با خودرو در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

ارسال کننده : حمید نعیمی ( کوروش )

پوست پلنگ

کورش ربیعی اظهار کرد: عصر دیروز در ساعت 18 در ورودی هفت خال کیاسر یک گونه پلنگ جوان در اثر برخورد با خودرو کشته شد. ورودی هفت خال کیاسر مسیر تردد انواع گونه‌های  پستانداران بوده و این پلنگ جوان در اثر برخورد با یک خودرو هلاک شد.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر تصادف پلنگ سابقه نداشته است، تصریح کرد: مسیر هفت خال کیاسر بین دو منطقه جنگلی است و اغلب حیوانات برای عبور به قسمت دیگر جنگل از این محل عبور می کنند و در حال حاضر تحقیقات برای یافتن خودروی برخورد کرده با این پلنگ جوان ادامه دارد.

ربیعی گفت: با بازدید انجام شده از توله پلنگ در منطقه هفت خال کیاسر مشخص شد وزن آن 15 کیلوگرم بوده است و این پلنگ به تازگی به سال دوم زندگی اش وارد شده بود.

وی افزود: از عبور ورودی هفت خال کیاسر که در دو طرف آن جنگل قرار دارد انواع حیوانات از قبیل شوکا، خرگوش، گراز و دیگر حیوانات عبور می‌کنند و  اکنون موقعیت جغرافیایی این مکان مشخص شده و باید نسبت به نصب علائم هشدار دهنده اقدام شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: این توله پلنگ به صورت غیر عمدی در حال عبور از جاده از ناحیه جمجمه صدمه دیده که منجر به مرگ این حیوان شده است. این توله پلنگ پوستی مرغوب و سالم دارد و  پس از تاکسی درمی در موزه نگهداری خواهد شد.